UTILIZATOR EXPERIMENTAT

Nativ – C2

Poate sa inteleaga, practic fara efort, tot ceea ce citeste sau aude. Poate sa restituie anumite fapte si argumente din diverse surse scrise sau orale, rezumandu-le in mod coerent. Poate sa se exprime spontan, foarte fluent si cu precizie si poate sa distinga nuante fine de sens legate de subiecte complexe.

Avansat – C1

Poate sa inteleaga o gama larga de texte lungi si complicate si sa sesizeze semnificatiile implicite. Poate sa se exprime spontan si fluent, fara a fi obligat aparent sa-si caute cuvintele. Poate sa utilizeze limba cu eficacitate si cu suplete in viata sociala, profesionala sau academica. Poate sa se exprime asupra unor teme complexe, intr-un mod clar si bine structurat, demonstrand ca stapaneste instrumentele de organizare, de structurare si de coeziune a discursului.
UTILIZATOR INDEPENDENT

Mediu plus – B2
Poate sa inteleaga ideile principale din texte complexe pe teme concrete sau abstracte, inclusiv in discutii tehnice in specialitatea sa. Poate sa comunice cu un anumit grad de spontaneitate si de fluenta, incat conversatia cu un locutor nativ sa nu presupuna efort pentru nici unul dintre interlocutori. Poate sa se exprime clar si detaliat asupra unei game largi de subiecte, poate sa-si expuna opinia asupra unui subiect de actualitate, prezentand avantajele si inconvenientele diferitelor posibilitati.

Mediu – B1
Poate sa inteleaga elementele esentiale dintr-o conversatie atunci cand este folosit un limbaj standard clar pe teme familiare, intalnite uzual, legate de munca, scoala, timpul liber etc. Poate sa se descurce in majoritatea situatiilor survenite in timpul unei calatorii intr-o regiune unde este vorbita limba. Poate sa produca un discurs simplu si coerent pe teme familiare si din domeniile sale de interes. Poate sa relateze un eveniment, o experienta sau un vis, sa descrie o speranta sau un scop si sa expuna, pe scurt, argumentele sau explicatiile unui proiect sau ale unei idei.
UTILIZATOR ELEMENTAR

Pre-intermediar – A2
Poate sa inteleaga fraze izolate si expresii frecvent folosite in domenii de interes nemijlocit (de exemplu, informatii personale si familiale simple, cumparaturi, mediul inconjurator apropiat, activitatea profesionala). Poate sa comunice in situatii simple si obisnuite, care nu solicita decat un schimb de informatii simplu si direct referitoare la subiecte familiare si obisnuite. Poate sa descrie, cu mijloace simple, formatia sa profesionala, mediul sau inconjurator apropiat si sa evoce subiecte care corespund nevoilor sale imediate.

Fals-incepator, Incepator – A1
Poate sa inteleaga si sa utilizeze expresii familiare si cotidiene, precum si enunturi foarte simple care vizeaza satisfacerea nevoilor concrete. Poate sa se prezinte sau sa prezinte pe cineva, poate sa formuleze si sa raspunda la intrebari referitoare la detalii personale, ca de exemplu unde locuieste, persoane cunoscute, lucruri care-i apartin etc.. Poate sa comunice, intr-un mod simplu, cu conditia ca interlocutorul sa vorbeasca rar si clar si sa fie coop
INTREBARI FRECVENTE

Ce este grila Consiliului Europei – CECR?


In anul 2001, Consiliul Europei a creat si ulterior a dezvoltat acest instrument de lucru – Common European Framework of Reference (Cadrul European Comun de Referinta) – din dorinta de a avea standarde clare, la nivel international. Common European Framework of Reference (CEFR), prescurtat adesea Common European Framework (CEF) este asadar un corpus comun de referinta, valabil pentru toate limbile, cu obiective de urmarit si de atins pe fiecare nivel de achizitie a limbii. CEF este rezultatul a ani de studii de cercetare si se bazeaza pe obiective de comunicare clare. Scopul este de propune un sistem de validare a competentelor lingvistice, pentru recunoasterea mutuala a calificativelor de limba, facilitand totodata mobilitatea educationala si migrarea fortei de munca. Astfel, un nivel de cunoastere a limbii A1 inseamna acelasi lucru in Romania, Germania, Franta sau Anglia. Manualele si examenele de limba sunt construite plecand de la descriptorii de limba folositi de CEF.

La ce se refera descrierea unui nivel si ce fel de descriptori sunt folositi in grila CECR?


Cadrul European Comun de Referinta este un document care descrie pe larg • competentele necesare comunicarii (Vorbire, Scriere, Intelegere, Citire) • cunostintele necesare si abilitatile • situatiile si domeniile de comunicare. Descriptorii utilizati se refera la cele patru competente de limba (Vorbire, Scriere, Intelegere, Citire) dar si la situatiile de comunicare in care se pot regasi studentii (pot sa indice adresa, pot sa se prezinte, sa prezinte familia, pot sa sustina o prezentare, sa vorbeasca la telefon, etc).

In cat timp se poate parcurge un nivel?


In functie de ritmul de lucru, de frecventa sedintelor de curs, de abilitatile dumneavoastra de a deprinde limbi straine, de afinitatea pentru o anumita limba straina, un nivel se poate parcurge, in medie, in 80 ore -120 de ore, adica 6 luni sau un an de zile pentru un curs clasic ce se desfasoara de doua ori pe saptamana. Un nivel inseamna doua sau trei module de curs, in functie de varianta aleasa.

Pot sa trec de la un nivel A1 la B1?


De regula, saltul de nivel se face in urma unui test de evaluare sau la incheierea unui modul, dupa ce ati sustinut evaluarea de progres. Se poate intampla sa aveti niveluri diferite pe cele 4 competente, insa de la A1 incepatori nu se face saltul la B1 mediu. Dar, daca, de exemplu, initial ati avut un nivel A2 plus, trecerea la un nivel superior este posibila dupa un modul de 60 de ore sau dupa un curs imersiune sau intensiv. Un rol important revine studiului individual (vezi rubrica noastra de ludo-recomandari: Cum invat mai repede o limba straina)
© 2016-2017 Ludic Lingua. All Rights Reserved.
Designed By Alphabeta